53140392_265868637639171_3144721637622939648_o

53723670_265569027669132_9002262116819795968_o

53681360_265873584305343_5672916190377279488_o

53402040_265569131002455_3262395697059594240_o

53396601_265868690972499_8553666221705265152_o


Квіткова рапсодія

До Міжнародного жіночого дня 8 березня в Сумському обласному  академічному театрі драми та музичної комедії ім. М.С.Щепкіна пройшла виставка квіткових натюрмортів сумських митців – членів Національної спілки художників України.

В їх творах розкритий зміст самої назви виставки: музичний термін «рапсодія» має одне з визначень як вокальний (з давньогрецької – пісня рапсода) або інструментальний твір вільної імпровізаціонної форми, що складається з різнохарактерних епізодів (зокрема, наприклад – «Угорські рапсодії   Ф. Ліста», ін.). Такою ж є і дана виставка. Саме як імпровізації, як варіації на «квіткову тему» гармонійно звучить розмаїття барв усіх експонованих творів і кожної картини окремо.

Як самостійний жанр квітковий натюрморт утвердився у  голландському мистецтві ХVІІ ст. і поступово, протягом століть став улюбленим жанром багатьох живописців різних національних шкіл, про що свідчить і дана виставка. Насичена гама яскравих кольорів («Натюрморт з трояндами» І. Швачунова, «Білі квіти» С. Ярового, «Червона рута» Г. Сергєєвої, «Гладіолуси» О. Гладких), вільний пастозний мазок, що допомагає створити, ніби «виліпити» форму («Волошки» О.Чередниченка, «Дельфініум» І. Гапоченка, «Натюрморт з гладіолусами» І. Василевського) – все ці мистецькі засоби  дають змогу передати  неперевершену красу нашого краю.

У створенні узагальненого поетичного і цілісного образу природи рідної Сумщини, її чудових краєвидів значна роль належить жіночим образам, що  гармонійно поєднуються з квітковим «хором» як окремі неповторні акценти жіночого свята («Соняшники цвітуть» О. Садовського, «Початок» Г. Сергєєвої, «В гримерній» О. Чередниченка).