Ж-718.

Папороть.1885-1886

Ж-67.

Узлісся дубового гаю.1890-і

10._I._Шишкiн_1832-1898_

Ялиновий лiс. 1890


ВШАНУЙМО МИТЦЯ. ДО 190-РІЧЧЯ З ДНЯ НАРОДЖЕННЯ ІВАНА ШИШКІНА

«ВІН ЗНАВ ПЕЙЗАЖ НАУКОВО…»

Окрасою експозиції Сумського обласного художнього музею ім. Никанора Онацького є твори видатного художника з лісовим прізвищем Шишкін, а ще його називали «лісовим богатирем», бо Іван Іванович був високим, кремезним чоловіком, який присвятив своє життя вивченню та оспівуванню лісу, залишивши значну спадщину.

«Узлісся дубового лісу» із панорамою лісового мотиву,  «Ялиновий ліс», з ретельно написаними могутніми стовбурами, важкими гілками-падугами, що звисають над галявиною, залучають глядача у світ природи. Як правило, живописець створював великі картини, Сумські ­– значно менші, проте також вражаючі.

Характерним творчим методом Івана Шишкіна було денне освітлення, його й називали «художником полудня», на відміну від інших митців, які захоплювалися природніми ефектами. Саме вдень, коли сонце в зеніті, можна спостерігати за життям лісу, прислухатися до чарівних мелодій природи. «Немає нічого прекраснішого лісів. А ліс – це життя. Люди повинні про це пам'ятати» – писав живописець. 

Іван Шишкін навчався в Московському художньому училищі, С.-Петербурзькій АМ, вдосконалював майстерність у Швейцарії та Німеччині. Справжньою школою став Валаам, де він тривалий час працював з натурою. Однокурсники і вчителі відзначали, що до Шишкіна ніхто так як він природу не писав: «…просто поле, ліс, річка, – а в нього виходило так, ніби швейцарські види». У Дюссельдорфі художник вивчав досвід відомих європейських пейзажистів. Там оволодів графічними техніками пера, гравіювання. А «Вид в околицях Дюссельдорфа» приніс митцю звання академіка.

Ще за життя художник здобув славу. Дослідники його творчості пригадують випадок, коли власник однієї мюнхенської лавки відмовив покупцю, бо не зміг розлучитися з рисунками й офортами Шишкіна. Помер митець за мольбертом: « як могутній дуб, убитий блискавкою» - писав критик.