004. Ж-1095.

Весняний пейзаж.1910

003. Ж-767.

Вечір на селі

002. Ж-150.

Маневич Вулиця

001. Ж – 148.

Ставок. 1899


ВИДАТНИЙ УКРАЇНСЬКИЙ ІМПРЕСІОНІСТ
 
Серед великого зібрання українських митців ХІХ-ХХ ст. Сумський обласний художній музей ім. Никанора Онацького пишається творами видатного пейзажиста-модерніста Абрама Маневича, 140-річчя якого восени відзначала мистецька спільнота.
2021 рік для музею став знаковим, з огляду на 100-річний ювілей офіційної передачі колекції Оскара Гансена. Його спадщина багата не лише на класичні твори старого мистецтва, а й роботами сучасників, для яких він був меценатом. «… я ніколи не належав до тієї категорії молодих людей, котрі маючи надлишок матеріальних засобів пропалювали все своє життя, … одним словом мене ніхто не насмілиться зарахувати до так званої «золотої молоді». Моє музейне зібрання має науково-мистецьку цінність – це велике надбання знань, залишене у спадок нащадкам, які вивчатимуть пам'ятки старовини й за моїми колекціями».
Збирача цікавило новітнє мистецтво, тому природньо, що в колекції Гансена був модерний живопис, насамперед, пейзажі Маневича (1881-1942). Сумські твори художника охоплюють український період із кінця ХІХ ст. до поч. 1920-х років. Сонячні, пройняті особливою лірикою ранні твори, серед яких й м’який камерний етюд 1899 р., з годом поступляться насиченій палітрі та широкому вільному мазку.
«Маг і чарівник фарб, диригент оркестру, в якому кольори грають в унісон без жодної фальшивої ноти в звучанні», – так писав український художник-футурист і поет Давид Бурлюк про Абрама Маневича, доля яких з 1920-х з’єднала Америка.