Айвазовський І.К.1817 – 1900.Шторм. 1865

Шторм. 1865

Айвазовський І.К.1817 – 1900 Морський пейзаж.1853

Морський пейзаж. 1853

Айвазовський І.К.1817 – 1900 Місячна ніч в Криму. 1839

Місячна ніч в Криму. 1839


Місячна ніч в Криму

1839

Романтичне полотно, в  якому автор створив образ чарівної тихої теплої літньої ночі. Класична кулісна композиція, урівноважена з обох боків та закомпонована в овал, створює відчуття тиші та дрімоти. Золоте світло місячного сяйва висвітлює плавні контури гори Аю-Даг. Лише місячна доріжка сповнена руху і створює враження повільного ритму хвиль з човнами та вітрилами, зачаровуючи глядача романтичною ефектністю південної ночі.

_______________________________________________________________

 
СПІВЕЦЬ КРАСИ МОРСЬКОЇ ХВИЛІ
 
Спадщина одного з видатних мариністів світу І.К. Айвазовського (1817 - 1900) у колекції Сумського музею охоплює всі періоди творчості митця. Це живопис і графіка, у яких оспівується Чорне море від повного штилю («Морський краєвид», «Ялта») до дев’ятибальних штормів («Шторм»), романтичні краєвиди Кримського узбережжя («Місячна ніч в Криму. Гурзуф») та мотиви Генуезької фортеці («Фортеця біля моря»). Таким, наближеним до натури пейзажам, властива ефектність, а також майстерне відтворення стану морської стихії.
Іван Костянтинович Айвазовський народився в бідній вірменській родині. Навчався в Петербурзькій Академії Мистецтв (1833 - 1837). Кожного літа з 1845 року жив і працював в Криму, переважно у Феодосії. У живописному методі художник використовував тонкі градації світлотіні в передачі різноманітних рухів морських хвиль, пройнятих особливим вранішнім або вечірнім сонцем.
Надходили шедеври із знаменитої колекції промисловця і мецената Оскара Гансена, Всеукраїнської картинної галереї (м. Харків) та приватних зібрань. Один з них був у вкрай незадовільному стані, полотно Айвазовського довгий час «слугувало» прикриттям діжки з водою. Роздивившись картину, власники вирішили віддати її музею. Музейники й не сподівалися, що твір можна врятувати, бо понад 50% фарбового шару було втрачено. Але реставратори Національного науково-реставраційного центру України зробили все, щоб повернути полотну нове життя. Наразі шедевр прикрашає експозицію музею.
Директор музею Надія Юрченко
______________________________________________________________________________________________________
 

Більш детальна інформація у розділі "Музейні перлини"