17. Буфет. Європа 1 пол. ХІХ ст.

16. Тарілка. Джинорі ХІХ ст.(після реставрації)

15. Тарілка. ХІХ ст. Джинорі. Італія (до рест.)

14. Ікона. Богоматір Печерська. ХІХ ст.

13

12. Німеччина. Чайник з рожевого сервізу ХІХ ст.

11.

8.

7.

6. 12-03-07 r013

5. 11-04-20 r028

4. Україна. ХІХ ст. Миколай Чудотворець (після рест.)

3. Україна. ХІХ ст. Ікона Миколай Чудотворець13-03-26 r025

2

1


Для майбутніх поколінь

Однією з основних завдань Сумського обласного художнього музею ім. Никанора Онацького є збереження та реставрація культурної спадщини. Харківська філія Національно-дослідного реставраційного центру України повертає до «життя» твори декоративного та образотворчого мистецтва, серед яких полотна Яна Бота, Девіда Тенірса ІІ – провідних митців «золотої доби» Нідерландів (ХVІІ ст.), українські ікони ХVІІІ ст., а також фарфор і кераміка західноєвропейського та вітчизняного виробництв. До процесу збереження  національних скарбів долучена й реставраційна кафедра Харківської академії дизайну та мистецтв, з якою заклад працює багато років.

Музейні реставратори також багато роблять по відновленню пам’ятків мистецтва. Родзинкою реставрації у музеї став буфет з мореного дубу, виготовлений в Європі у І пол. ХІХ ст., що був у незадовільному стані, але завдяки червонодеревнику та художнику Павлу Котенку цей мистецький витвір отримав нове життя.

Фаховий реставратор Влада Ярмак відновила велику кількість творів з кераміки, у тому числі й предмети з Лебединського художнього музею ім. Б.К. Руднева.

Основні принципи роботи реставраторів – максимально дбайливе ставлення до пам’ятків, мінімальне втручання в автентичність твору, усунення факторів, що загрожують подальшому руйнуванню речей з використанням перевірених часом матеріалів і методик у поєднанні із сучасними розробками.

Копітка та натхненна праця реставраторів продовжує життя мистецьких скарбів, відкриваються імена митців, що дозволяє сучасникам долучитися до культурного надбання минулого та зберегти їх для майбутніх поколінь.

Директор музею Надія Юрченко