001_ - копия


Віденська порцелянова мануфактура «Венера и Амур»

Серед численних виробів Віденської порцелянової мануфактури найцікавішою у колекції музею є велика скульптура білого кольору «Венера і Амур», виконана в середині ХІХ ст. в період повторного рококо.

В римській міфології Венера не тільки богиня вроди і кохання (як грецька Афродіта), вона родоначальниця імператорського дому Юліїв, покровителька римлян. Богиня зображена зі своїм сином Амуром у вигляді жартівливого кучерявого хлопчика з луком та стрілами, праворуч – в оточенні квітів пара голубів, що цілуються. Фігури розташовані на низькому круглому постаменті, що імітує кам’янистий грунт з розкиданими квітами вишуканої ліпнини.

За легендою, золоті стріли Амура, які влучили в людину, засівають в її серці почуття кохання, яке приносить комусь щастя, а комусь – страждання.

Віденська порцелянова мануфактура (друга в Європі після Мейсенської) заснована нідерландцем Клаудіусом дю Пак’є у 1718 році. Свого розквіту досягла в період керівництва Конрада  фон Зоргенталя (1744 – 1805). Поряд з виробництвом столових, кавових та чайних сервізів на зразок севрського фарфору тут було налагоджено виробництво фарфорової пластики.

Відмінною рисою мануфактури стала скульптура алегоричного та міфологічного змісту. Грація, жвавість рухів, особливий тип маленьких витончених голівок з усмішкою на устах характерні для таких виробів фігурної пластики малих форм.

Зав.  відділу декоративно-ужиткового мистецтва Ірина Яніна